sponsored by

Monday, October 18, 2010

Beauty Product For You

Rasanya kalau kita dok menjual produk kecantikan tanpa ilmu yang cukup mesti rasa tak lengkap betul tak? silap2 orang dengar masuk telinga kanan keluar telinga kiri...jangan nanti kena kutuk...yo yo ajo....muka sendiri tak berkesudahan nak sibuk pasal muka orang....

ye lah...kita tak tau produk apa yang sesuai mengikut jenis kulit...normal, berjerawat, kombinasi, kering, sensitif dan macam-macam lagi. jerawat pun ada macam2...ada jerawat batu, jerawat nasi, jerawat halus, bernanah..

sekarang ni aku tak berapa risau sangat tentang produk yang bagus sebab ia memang bagus...dirumus oleh Dr Mohd Shuhaimi Mustapha, ahli farmasi dan ada ijazah PhD dalam Farmakologi....dan yang penting HALAL....wajib tau ye...produk yang halal, yang boleh dipakai untuk bersembahyang semua tu...jangan main tibai je

ini cumalah sebahagian rangkaian produk rizreni yang sangat mendapat sambutan. perawatan dari kulit muka, rambut dan keseluruhan badan. kena tau produk ni takde hidrokinon dan tak payah la nak pening kepala takut muka jadi merah macam udang kena bakar ke, takut mengelupas, radang dan sebagainya....

bukan setakat nak cantik luaran tetapi merawat kulit menjadi lebih sihat, kurang kedut, tiada parut, warna sekata, liang roma kecik, tanpa jerawat, halus, lembut...cukup..cukup



boleh buat rawatan muka di salun juga....jadi beautician boleh analisa kulit anda, rawat dan syorkan produk mana yang sesuai.



kalau datang berteman tu bolehla suruh kawan gunting rambut ke...straighten ke apa dulu....kira sama2 cantik la nanti

ni salah seorang beautician...masih baru..kulit dia mula2 tak elok..berjerawat, kusam dan gelap...cukuplah...sian dia...ops tapi sekarang lepas satu minggu kulit dia memang cantik...

walaupun hitam manis tapi nampak halus dan mulus...ingat..kulit cantik bukan bermakna anda berkulit cerah, putih melepak tetapi kulit yang flawless sangat penting...


tengok je la Dayang nurfaizah, ziana zain, deja moss, nurul...dorang tu semua mempunyai kulit yang sangat cantik walaupun tone kulit gelap.



ps: sebenarnya kulit gelap adalah sangat cantik bila bersolek...jadi janganlah pakai produk yang bukan-bukan kat luar sana tu, sanggup putihkan kulit, rela mengelupas bagai semata2 kerana nak putih...rawatlah dengan cara yang sihat.... dan pastikan produk mendapat kelulusan Kementerian Kesihatan

5 comments:

etomyam said...

betul tu pesanan tu, dalam sibuk nak putihkan kulit kena berhati-hati, takut tersilap pilih produk, kesan jangka panjang nanti

sarah-najwan said...

salam kak suzi..

saya pom seumur hidup xpenah try produk kecantikan..tanye mr hubby pom..dia lgi xbagi..baginya..kita sudah cantik ketika dia memilih kita sbg isteri..waduh ayatku..ecece...lgipun nk tunjuk kat sapa kita cantik kalu bukn kat somi kan..hehe..jika nk try jugak..kene pilih yg betul2 qualiti dan dijamin oleh kem. kesihatan..takut penggunaan bahan kimia terlarang aje..hehe

CikLilyPutih said...

wah brand baru ke nie? so jadi duta ke utk brand nie

suzzsuzie said...

@etomyam :ye..pemutih ni akan buat kulit kita dihakis..mcm bleaching la...bla sel dah rosak nk kena pulihkan balik susah

suzzsuzie said...

@najwa- mestilah kena ada kelulusan KK kalau tak dah sama macam yg cokea jual kt pasar malam tu..bahaya ada hidrokinon

@cik lilyputih- brand dah lama gak...tp promosi tak byk

Related Posts with Thumbnails