sponsored by

Friday, October 15, 2010

TUJUH TAHUN JE

Mesti ramai dah tahu keputusan Mahkamah Majisterit Banting menjatuhkan hukuman tujuh tahun penjara ke atas dua pesalah dalam kes pembunuhan kejam jutawan kosmetik Datuk sosilawati dan tiga individu lain...dia pun dah mengaku salah membakar dan membuang abu mayat dengan tujuan menghapuskan bukti.

Mengaku salah, memohon maaf dan menyesal cukup berbaloikah dengan hukuman tujuh tahun penjara? Apapun keputusan mahkamah adalah muktamad dan tidak boleh dipertikaikan oleh sesiapapun...mestilah menghormati mahkamah....

cuma fikir je lah...mayat seorang islam yang telah dibunuh dibakar dan abunya dibuang ketika seluruh umat islam sedang sibuk bersiapsedia menyambut aidilfitri..mayat yang sepatutnya dimandi, dikapan dan disembahyangkan dibuang tanpa kesan dan bukti akhirnya dibalas dengan hukuman tujuh tahun itu.

ps: silap-silap bila berkelakuan baik, tempoh hukuman akan dipendekkan pula. bukan tak puas hati cuma sekadar meluah yang terdetik di minda seorang yang kurang arif bab undang2 seperti aku ini

5 comments:

ardinihumaira said...

dni tak puas hati langsung. tah hape diorang pk.. menyesal bukan satu jalan untuk diberi keampunan... hukuman bunuh kena kasi bunuh la.. bunuh dia bunuh sorang bhai.. hey dni tengah geram ni. huuu dushhh sakit hati. kang diorang balas dendam ngan famly mangsa? bukan leh caya... bunuh lebih dari 3 orag, sies takleh caya sampai bila2.

sha a.s said...

x adil rasenye...

sarah-najwan said...

tu la..terkezut baca..kasihan kpd keluarga mangsa bunuh..

suamihanyisterizuki said...

betol kaksue, tak stuju jugakkk...eiii takkan hal macam ni pon bleh lepas main kabel car kan... issshhh, yang jatuhkan hukum tuh tanggung la kan....

Anonymous said...

Tulah keadilan namanya x blh nak komen apa2.. kalau kes rogol kena 18 thn dgn sebatan lagi ni lak kes bunuh setakat 7 tahun jer nanti makin ramailah org bunuh org dan buang bukti...Mencuri kat supermarket pun kena 7 tahun nak beri pengajaran..sama macam kes bunuh....

Related Posts with Thumbnails