sponsored by

Monday, October 4, 2010

MAKAN UNTUK HIDUP KE HIDUP UNTUK MAKAN

makan ni memang la salah satu keperluan hidup...sama pentingnya dengan adanya tempat tinggal...kalau tak makan mulalah badan lemah..sakit-sakit..kalau kurus orang kata tak cukup makan, kalau gemuk orang kata kuat makan...semua ada kaitan dengan makan.

kalau orang jemput datang rumah pun dorang akan cakap..jemput ye datang rumah ada makan-makan sikit...kalau takde makan2 agak2 orang datang ke rumah kita tak?

nak jual barang pun macam tu jugak...party tupperware ke, jualan langsung ke, mesti orang ajak datang rumah makan-makan...ye tak?

lepas raya pun sampai sebulan tak habis2 orang dok panggil makan...openhouse sini sana...makan..makan dan makan lagi....

oppps..jangan komplen...murah rezeki sebenarnya bila orang ajak makan-makan ni........

malam ni aku tak masak...dapur tak berasap...dah malas nak pikir menu makan malam.....tetiba anak aku boleh tanya...`mummy..malam ni makan apa?'

sudah....jom keluar...makan kat luar sudah...roti canai, nasi lemak, tosei, capati, beriani....tak payah serabut otak nak pikir pasal makan....


jom.........

ps: makan kat luar tak pe jangan `makan luar' sudah.....

3 comments:

diana said...

sekarang ni nak buat ape pun mesti ade makan2 kan?
kalau tak de makan2 memang
orang balik je mula la "eh!tau nak buat mesyuarat kat umah dia masak la mee ke..
spageti ke.."
datang dengan ikhlas tak boleh ke??
eikkk??

ardinihumaira said...

fuhh sodapnya:D

suzzsuzie said...

diana: dah bg makan pas tu boleh plak balik rumah komen cakap tak sedap

Related Posts with Thumbnails