sponsored by

Wednesday, August 11, 2010

Memang Sahur Jam Tujuh

Alkisah tiap kali bangun sahur aku tak pernah kejut pembantu rumah...dah siap hidang baru la niat nak kejut...kengkonon malas bagi dia ngantuk la...lepas sahur terus dia boleh kemas dan basuh pinggan...biar aku bangun awal, hidang panaskan lauk semua...

Tapi tiap kali aku kejut dia kata ` saya tak sahur bu....' kejut suruh minum air pun taknak...ngelat la tu taknak bangun awal...so aku pun biar je la....kalau lapar pun perut dia jugak bukan perut aku...
jeng..jeng...jeng....

besok paginya jam 8+++ aku bangun...pergi dapur..haip!! bukan bukak periuk nak carik nasik ok...niat sebab nak suruh maid aku letak nasi dalam bekas masukkan dalam peti....

opss....`bikkk...mana nasiknya...bibik sudah kemas ye?'

PAUSE........

`bibik buang ke apa....?' dia angguk....`sudah buat sahur bu??' haa....sahur..pukul berapa ko sahur?

`jam tujuh pagi tadi'....ko biar betul...orang sahur pukul berapa ko sahur pukul berapa...

`emangnya kalau di indonesia itu orangnya sahur jam 7.00........'

banyakla ko...cakap je la yang ko tu tak puasa kan? aku jegil mata..terus dia angguk....

tu cerita dua tahun lepas...sekarang dah takde sapa membantu aku........kalau nasik kurang tu tahula aku nak tuduh sapa lepas ni........

11 comments:

etomyam said...

hahaha..gitu pulak belah sana ye, sahur jam 7?..biar betul

sha a.s said...

mcm2 hal :p

mommyYen said...

selamat bsahur ye mommy..

alinac lover said...

adoi...merepek jerk indon tu

suzzsuzie said...

etomyam : dia ikut sunnah mana tah
mommyYen: tq mommy
alinac : sah2 dia tak puasa kan

kak ina kl said...

salam dan selamat berpuasa..kat sana memanglah masa awal satu jam..pelik pulak bila dia kata sahur pukul 7.00..puasa yang yang yuklah tu.

suzzsuzie said...

kak ina..pagi2 dia bukak periuk....pas tu cover line cakap la sahur..hehe

Candy Dandy said...

haha sahur pukul 7 ... erh kat endon sahur pukul 7 ker ?

s1t1 2uL41k4 said...

hek hek.. saya pun dah x de bibik.. dia sgt pandai mengelat.. nyampah..

suzzsuzie said...

candy : itu taktiks licik di bln puasa
siti zulaikha ; buat pening je kan..

suamihanyisterizuki said...

ahahah selamber kadok jer, sahur kul7...

Related Posts with Thumbnails