sponsored by

Friday, August 13, 2010

Kuih Akok...Harus Ku Cari

Semalam aku baru lepas chat dengan adik kat kampung...dia tengok status Fb aku rindu nak makan kuih akok...dia cakap bagitahu la nak makan apa nanti dai bawak ke KL tapi jangan suruh bawak akok sudah...hehe...

Kat sini aku tak jumpa akok sedap....makanan wajib cari orang kelantan....

entah camana aku terjumpa kat FB , kuih akok kedut yang memanggil2....tapi kat KL ni takde satu pun yang mari dengan tekak aku...mana ada rasa telur..mana ada kedutnya.... gambar pinjam kt FB Lauk pauk Kuih Muih Kelate....aku hari2 jamu mata kat situ..kedut tu melambangkan kekedekutnya tuan buat akok...lagi banyak kedut lagi pemurah la tuannya sebab letak banyak telur...takde rasa tepung...

gambar pinjam kat mancekak.blogspot.com

Haa...ni akok bunga...nampak macam kuih bingka tapi acuan je..rasa tak sama....telur banyak...tepung sikit itulah akok....lebih2 boleh tengok kat blog panorama sg Kelantan

ada cerita pasal akok sedap kat situ..termasuk akok femes kat kampung aku....

ps : kalau siapa ke Pasir mas jangan lupa cari akok Risda...beratur dari jam 2 petang kalau nak beli....memang sedap gila la...aku gerenti

15 comments:

azizan4444 said...

mcm pernah dgr je akak kat pasir mas tu..dr pukul 2 lg artu tggu nak beli.kul 4 lbh kot br dpt..hahaha.memang ramai gler r beratur nak beli sane..

etomyam said...

alamak, dah 3 hari puasa belum sempat merasa lagi akok ni ..tak leh jadi ni

mommyYen said...

tak pernah merasa kuih ni mommy..hopefully someday lah..hihi

Lady of Leisure said...

sedapnya akok dulu masa duk terengganu slalu makan kuih ni.
:)

alinac lover said...

oh kg kat pasir mas area mana kak??

alinac lover said...

oh kg kat pasir mas area mana kak??

suzzsuzie said...

azizan : mmg kena beratur kt situ...akok dia best sgt...
e tomyam : harus gi cari....
mommy yen : boleh..mana tau someday kita wat makan2 k

suzzsuzie said...

kady of leisure : ye ka...sebelah pantai timur mmg dorg suka akok ni
alinac : kg kt Lemal je....dekat hiway nak gi salor/kb, psir mas-rantau pnjang...pernah pegi sana ke

darkbatman said...

dh lame x mkn.. time2 pose br jumpe mknan cmne.hehe

mamalong said...

akok kt bbsentul ni pun ok.ada rasa telurnya.semalam beli kt bazar ramadhan

suzzsuzie said...

mamalong : jauh tu Sentul....tunggu balik kg nnti la

liza kiut said...

selalu nampak akok ni... tp x pernah nak try sebab rupa dia x cantik... hehehe... lps ni nak cuba rasa juga, maklum la sejak dah jd penduduk di pantai timur ni...

suzzsuzie said...

liza kiut : rupa tak cantik la kena try baru tau camana rasa..

Aliesya♥Amani said...

sedapnye kuih akok....
terliur bce blog nie...asik cite pasal makann jeh..makruhh la yang! hehe..

suzzsuzie said...

haha....bila lapar tu dok teringat makan je la....

Related Posts with Thumbnails