sponsored by

Sunday, August 22, 2010

BUKAN UNTUK LELAKI...SELAMAT HARI WANITA

Selamat Hari Wanita untuk semua wanita di luar sana...Kita di Malaysia menyambutnya setiap tanggal 25 Ogos walaupun di peringkat dunia ia diraikan setiap 18 Mac..tak kisahlah janji ada pengiktirafan untuk wanita kan?

Dan tentunya saya bangga dilahirkan sebagai wanita, satu gender yang sangat hebat dan kuat semangat....kental dan tidak mudah menyerah kalah...sekalipun tak terlawan fizikal gender yang satu lagi itu.

Jadi sempena Hari Wanita rasanya banyak isu-isu berkaitan pembuangan bayi, penderaan kanak-kanak, mangsa ragut, jenayah, perkosaan yang tidak ada kesudahannya...di mana hak wanita untuk hidup bebas di alam maya ini..tidakkah wanita boleh hidup dengan aman tanpa ada sebarang prejudis atas setiap yang berlaku ke atas mereka....apapun yang terjadi jari tetap dituding ke arah wanita....kesian wanita.......yang buruk2 je dapat

Bila berlaku kes pembuangan bayi wanita juga yang menjadi mangsa...dituduh tiada maruah rendah moral. memang itu dosa si ibu tapi jangan sesekali lupa benih bapa yang tertanam itulah lahirnya bayi tak berdosa dan menjadi mangsa pembuangan.....anak siapakah itu...di mana lelaki bertanggungjawab?

Walau apapun pandangan dan kecaman terhadap wanita....aku cuma ingin jerit kuat2 kepada wanita2 di luar sana..tahniah dan berbanggalah kerana menjadi wanita, seterusnya seorang ibu yang berpeluang mengalami proses mengandung, melahirkan seterusnya menyusukan anak yang tentunya tidak dapat dilakukan oleh pihak yang satu lagi itu.....

untuk wanita2 ini...entri ini adalah sebahagian dari kamu....Selamat Hari Wanita untuk korang...you guys are the best mum in the world.....lovely mum & daughter....sama2 ada skill ni..go carting boleh..water skiing pun boleh...bukan lelaki je tau...


maintain vogue walaupun dah ada dua anak...orang lelaki pulak kalau dah ada anak perut naik...nape ek..sapa yang mengandung sebenarnya

hard working and never giveup lady....always think positive & give me support in what ever situation....you are the best babe..my KJK club member...hehe

Mommy...now you have Zara who will accompany you wherever you go
best tak? dulu selalu dok berangan kan?

great mum & baby...member chatting aku.......kawan lama yang best giler...

sweet mom & new born baby...zane....

look good in busana muslimah rite

okeylah...nak cerita banyak-banyak pasal wanita mesti ada pihak yang tak senang duduk walaupun mereka tahu di sebalik kejayaan lelaki itu dibelakangnya adalah WANITA...

tangan yang menghayun buaian itu bisa menggoncang dunia...tangan sapa ye kalau bukan tangan WANITA...

dan...siapa lagi yang dok mendominasi jumlah kemasukan pelajar wanita ke pusat pengajian tinggi kalau bukan WANITA...

argh...terlalu istimewa dan hebatla sangat la sampai aku tak sanggup nak tulis semuanya.......

Tapi tetiba aku rasa musykil...kenapa ye tak ada sambutan Hari Lelaki?

5 comments:

etomyam said...

selamat hari wanita..wanita sememangnya istimewa.
ntah, heran jugak, naper tak dibuat satu hari lelaki

Che Armster said...

hehe.. tak perlu kot sebab nanti yang celebrate golongan2 homo je..

cukup la lelaki dicelebrate anak isteri bila balik ke rumah

Anonymous said...

omg ada gambar saya.. ;p

thank and utk kak suziey juga, selamat hari wanita. ladies ruless baybehh!!


p/s: raya ni dtg umah sal ok? and sal nak ke umah ksuziey jugaa. tak malu kan? buwekk

sal

suzzsuzie said...

yea...as appreciation to you....gorgeous mum....ok nak gi jgak beraya...nak tgok zara la...dah pandai cakap padan muka kat mummy ye....so cute

Irwan Nemoto said...

Wanita hiasan dunia.. Seindah hiasan adalah wanita solehah.. Yang akan membahagiakan.. Syurga di dalam rumah tangga.. cewahhh!!

selamat hari lahir jugak buat aku.. buheheheeee :D

Related Posts with Thumbnails