sponsored by

Thursday, August 5, 2010

Buat Sendiri Pun Sedap

Bulan puasa dah dekat...sample kuih raya banyak dah sampai kat tangan...yang dah tutup tempahan pun ada....tapi kalau rajin dan ada masa, ada bakat bolehlah buat sendiri....aku cuma tunjuk2 je...tak biasa buat sebab tangan ni kurang seni bab2 buat kuih ni.

Biasanya kat kampung adik2 aku akan buat kuih raya sendiri....macam2 jenis la dorang buat...aku cuma bawak balik kerepek dan kuih batang buruk (wajib tau!)...


banyak untungnya bila buat kuih sendiri....kuih sekarang pun kalau beli berapa keping sangatlah dapat dalam satu bekas....50 keping pun busuk2 dalam rm20++...tahun lepas la...tahun ni meningkat lagi....

Kalau dah malas sangat nak buat suruhlah adik2 ke...anak2 dara yang ada kat rumah tolong sama...mesti sorang seronokkan...

lepas buat kuih bolehlah suruh dorang mengemas pulak.......

ps: buat kuih raya dalam bulan puasa mesti tergugat iman kan?

13 comments:

Fyzal said...

sis.. kalau ada tart nenas, buleh la pass kat saya sikit.. hehehehe :)

~Blabberina~ said...

kita jual murah2 je..paling mahal pun RM17

ardinihumaira said...

memang betul.. mengharap agar masa buat biskut raya tu time datang bulan. hik3

Liza said...

liza slalu buat kuih dgn anak2 tapi kena buat lepas bebuka sebab bdk2 tak tahan, mak nyer pun tak tahan gak sebenarnyer

lionteen said...

sdpnyee...
pape pun,time ry lionteen nk mkn almnd london..
yuhhuu!!

Madey said...

saya tak pernah amik tau pasal kuih..tau makan je..hehe

Zezebel said...

Ni buruh kanak-kanak ni.
Ehehehehe....

Che Armster said...

awalnya buat??

darkbatman said...

bleh kaye la pasne.. jgn lupe anta kat sini sket.. :)

suzzsuzie said...

fyzal: tart main tunjuk2 je...
blaberina : wah..murah tu...bolehlah tempah pas ni
dini : ksue dulu mmg cam tu..masa sklah2 la....

suzzsuzie said...

liza : lepas berbuka dh rasa ngantuk la pulak..tp tak buat pun
lionteen : tak suka sgt almond london..ksue suka biskut kelapa, cornflakes
madey : isyk2...betuahnya
zezebel : buruh kanak2 la best..upah tak mahal
che armster : ada org buat bln april lg..neighbour la...
darkman : nak kaya mcm darkman

etomyam said...

sekarang ni semua barang naik lepas minyak naik...elok buat sendiri, semua bahan dah ada tu hehe

::ienafazlyna:: said...

sye selalu buat sendirk gak..yg xpandai buat baru beli.uhuhu

Related Posts with Thumbnails