sponsored by

Sunday, August 8, 2010

Kat Surau Pun Nak Mencuri

Agak2 la kalau nak ambik barang orang pun....kebas la emas seketul dua....ni tak, ko rembat tudung buat apa, bukan boleh jual gadai pun.......

Owh....berangan rupanya nak pakai tudung ariani...ala2 blink2 dengan batu2 swarovski tu....pas tu ko kesian kat orang tu maka digantilah dengan sehelai tudung rege 8 hengget jual kat pasar malam.....

Kalau dah namanya mencuri baik tak payah pakai tudung langsung....tak malu pulak tu mencuri masa orang tengah tidur.....lokasi pun baek...ko buat misi imposible ko tu kat surau...elok ke..bukan ke surau tu tempat orang beribadat...agaknya dah lama kot ko buat kerja ni...kesian kat ko.

Kepada anda yang berhenti sembahyang kat surau Hospital Besar Kota Bahru hati2 la ye....banyak betul kes kecurian kat situ...hari yang sama ada orang hilang henfon dan rm400. Yelah..kadang2 kita take for granted sebab tau surau tu tempat orang beribadah....kadang2 tempat macam tu dijadikan sasaran pihak tak bertanggungjawab...sumber rezeki pihak yang satu lagi........


10 comments:

¶A.K.I¶ said...

masyaALLAH ap laa dorang ni...
terok sungguh
pempuan pon nak mencuri!!

kak ina kl said...

skrg ni org nak mencuri tak kira tpt..
bila baca kb..teringat kejadian begtangan nak kena ragut masa gi jalan nak ke pasar siti khadijah..rasa cam nak gugur jantung dibuatnya.

eelobor said...

sebenarnya dah byk kes yg semacam ini. area HRPZ2 mmg selalu berlaku kes kecurian samada motor, kereta dll

ardinihumaira said...

selipar dni selalu je hilang kat surau. hilang sebelah lak tu. ni kes main rembat je selipar mana.. sedih gak. huhu

Liza said...

truk betul lah, tudung pun nak curi ker?

suamihanyisterizuki said...

mak aiihhh siap curik tudung tuh...ye la tu agaknya teringin nk pakai tudung memahai, eiii xperlu la nak curi. dhtu ko pakai nak buat cover aurat lak dgn benda curik...


matlamat tak menghalalkan cara...

suzzsuzie said...

aki : perempuan la curi tudung..kalau lelaki curi benda lain pulak
kak ina : mmg kena hati2 kt KB la ni
eelobor : ye la...bnyk kes kan?

suzzsuzie said...

liza : kelakar kan sbb mcm tak de benda lain nk rembat kan?
Hany : tu la kelakar...curik utk tutup aurat...dapat pahala ke

Cik Moon said...

hmm.. teringat kes kwn cik moon..masa duk solat kat tesco melaka.. camne ntah org tu leh bawa lari handbag dia.. kebetulan dia ngah amek wuduk..tau2 nak solat..tgk hndbag dah hilang.. pencuri tu dpt ditangkap..hasil siasatan dan intipan...dia myamar lepak rehat kat surau.. tempat org solat pun nak mencuri..teruk betul.. huhu

etomyam said...

ni khoje mat pit ke apa ni, kalau barang lelaki memang khoje puak2 tu, tapi kalau barang2 pompuan tu muskil jugak

Related Posts with Thumbnails