sponsored by

Thursday, July 1, 2010

Vuvuzela...Sanggup Ke Tengok?


Bingit telinga aku tiap kali menonton World Cup...ngongeng..ngongeng...macam tebuan terlepas bunyinya.

So irritating....pencemaran bunyi sungguh....


kalau aku bagi teka teki ke buat contest sah2 semua boleh jawab bunyi trumpet..tapi korang tahu ke asal usul benda dorang dok tiup tu?

Inilah benda yang dorang dok `blow' pagi petang tu....orang Afrika panggil.... Vuvuzela....macam nama Venezuela pun ada....mereka ni memang sejak zaman azali lagi tak boleh dipisahkan dengan terumpet atau `horn' ni...


zaman la ni........macam2 kaler ada


asalnya........
:
:
kejap la
:
:
tara...............

zaman tok kaduk


still want to blow??
ada berani


ps: memang tak dapat dipisahkan dah....
















10 comments:

~suNshiNe~ said...

huh..gila seksi..ha3..

Abang Long said...

Mak ai...terkezzzzut aku

etomyam said...

hahahaha...sungguh menarik..entah2 yg zaman moden ni pun deme buat gitu masa kat kilang

mommyYen said...

wow wow wow...aku tak mau.suz..tak berani nak dekat..ekekeke

suzzsuzie said...

haha..
sunshine & abg Long : mesti takde selera nak tiup kan?
e-tomyam : klu zaman skg pakai cam tu kt kilang takleh wat keje la sumer...
mommyYen : tengok jauh2 sudah ler...

JMR said...

hahahaa...yg tu original punyer ke..innovatif tol..

NOOR FATIN said...

adoi..nape perlu letak kat stu? hahaha

nesca said...

@e-tomyam: haha test masa kat kilang :P

suzzsuzie said...

JMR : ye la...ori la..sejak azali dorg dah pakai..ikut peredaran zaman...hahaha
noor fatin : soalan tu tak mampu ku jawab...musykil gak ni
nesca : tgh bayangkan caman dorang test kt kilang ke

suamihanyisterizuki said...

erkk utk cover tuuutt eh hohohoh

Related Posts with Thumbnails