sponsored by

Wednesday, July 28, 2010

This Is The Real Belangkas

Asal ada je orang berkepit ke hulu ke hilir, orang pun mulalah cakap `macam belangkas'....tapi apa menatang belangkas tu sendiri aku tak pernah nak ambik kisah...

until i berkawin la.....Mak mertua aku bila balik Johor mesti anak dia pesan bawa balik belangkas.........

Nah...sapa yang belum kenal...inilah belangkas.....Dua ekor belangkas yang dah siap dimasak...cara2 masak tak tau la pulak sebab mak mertua yang kasi....

Sedang dikopek kulitnya....
Orang kata rasa telur belangkas ni sedap tapi aku tak pernahlah rasa.......



Ini dia telur belangkas..banyakkan? anak2 aku pun suka...dorang kata ada rasa macam ketam sikit...tapi lately ni dorang dah tak berapa gemar sbb aku tak galakkan dorang makan

15 comments:

Madey said...

Salam tuan tanah :

err..sedap ke belangkas ini? tak lalu nak makan..org kata telur dia mmg sedap..

suzzsuzie said...

salam madey, tak tau la pulak sebab tak pernah nak cuba rasa bila dorg bwak balik balik...tp klu terlebih makan boleh mabuk

Liza said...

liza pernah makan masa kecik dulu, abah yg tangkap, mmg best tapi rupa ngeri skit

Fyzal said...

lorhhh.. boleh makan ke belangkas tu.. ish ish ish.. baru tau.. hahahaha :D

suzzsuzie said...

fyzal...baru tau ke...akak pun baru tau lepas kahwin dengan org Johor...tengok pun tak pernah dulu2

Muhd Suhaily said...

Ni 1st time tengo, ada juga terpandang tapi x taoo ni rupanya belangkas..

M a W a D D a H said...

erk..belangkas boleh makan?? hehe..baru tau...sebelum ni memang xtau..xpernah lagi cuba..

suzzsuzie said...

mohd suhaily: tu la..ramai yang tak kenal kan?
Mawaddah : boleh makan...rasanya ada kt Johor je kot..susah nk dpt

kak ina kl said...

pernah tenguk tapi tak pernah makan...ishhh teruja nak try telur belangkas tu nanti.

fiezah91 said...

telurnya je kan yang boleh dimakan..huhu..

suzzsuzie said...

kak ina kl: hehe...nnti boleh try kak ina...dorg ckp sedap cuma tak leh makan byk je..isi dia mcm isi ketam
fieza91 : telur n isi sekali but tak byk la

budakmengong said...

first tme tgk belangkas.hahaha

etomyam said...

pergh,menarik, sekali jer rasanya pernah try belangkas, tu pun dapat rasa sikit jer, kes ramai sangat nak try hehehe

ash_mza said...

waaa... baru ku tahu belangkas boleh dimakan... huhu
Selama ni igt xleh makan...

Anonymous said...

takut nk rasa.. sbb mcm pelik jers.. huhuhu.. tp sal mmg tak adventures bab2 makan nie.


cheers,

sal

Related Posts with Thumbnails