sponsored by

Thursday, September 30, 2010

DOA PERMUDAHKAN JODOH


Kadang-kadang bila kita kahwin lambat macam2 orang dok kutuk...sakit hati sakit telinga nak dengar..nak balik kampung pun rasa malas..mak mula la membebel cakap `bila la anak aku ni nak kahwin...kawan ko si ana si anu tu anak dah 3...' biasa dengar tak?
Nasib la aku kahwin jugak akhirnya...tutup terus mulut depa....tetiba cakap kedah...
Aku dah kebal semua tu...padahal ramai lagi member2 sampai la ni tak kahwin-kahwin..jodoh belum sampai...bukan andartu bukan bujang terlajak...ajal maut jodoh pertemuan ditentukan Tuhan....apapun tak salah kita berusahakan?
Apapun tak salah berusaha mendekatkan jodoh tu...InsyaAllah akan datang juga jodoh tu..lambat atau cepat je....dapat la ramai merasa nasi minyak...Amin....

7 comments:

Hadi said...

Jodoh 2 xkn dtg kalau kita x berusaha.. Jadi berusaha 2 memang perlu n tawakal.. Cite pasal jodoh ni,sy belum berkahwin lagi.. Xde calon huhu

suzzsuzie said...

betul tu hadi..tp ada org bg alasan takde masa nak usaha...Hadi amalkan la ayat ni kot jodoh datang nanti..hehe

Ezao' Edogawa said...

stadi lagi la. hehehe
btw sy akan copy doa ni utk hari esok. :)

etomyam said...

elok doa ni..errr yg dah kahwin tak digalakkan kot ek hehe

sha a.s said...

suzie : yg penting, usaha, doa & tawakal. InsyaAllah...

suzzsuzie said...

ezao: studi lg tak pyhla amalkan
etomyam: dh kahwin susahla kalau amalkan..bahaya
sha a.s : betul tu....jodoh tu Allah dah tetapkan

Anonymous said...

ada jgk yg kutuk memiilih...tp sume orang kawin memang mimilih per..bukannya main kutip tepi jalan je..betul tu!jodoh pertemuan Allah dah tetapkan masing2.betul kita kena usaha mencari,tp,.lambat atau cepat, ketentuanNya telah ditetapkan.

Related Posts with Thumbnails