sponsored by

Monday, September 20, 2010

AWAS LELAKI BERUSIA

Jika anda seorang lelaki...berusia dan mengalami kesukaran dan sakit yang berpanjangan ketika membuang air kecil...cepat2lah berjumpa doktor..buat pemeriksaan...

Alkisahnya abah aku ni ada macam2 penyakit.....gout, kencing manis, darah tinggi......cuma baru2 ni adik aku bagitau yang abah tak boleh buang air kecil. Sakit yang amat sangat.......

My sister bawak gi klinik tapi tak jadi jugak...terpaksa lah refer hospital..lepas check up dan keluar masuk hospital...baru je doktor kesan dia terkena kanser prostat...

Tau tak apa itu kanser prostat? Ia adalah penyakit yang sukar dikesan dan mengmbil tempoh yang lama untuk diketahui....sebab itulah penyakit ini biasanya dihidapi oleh lelaki berusia....dan hanya dapat dikesan bila mengalami sakit yang amat sangat ketika kencing


nak tahu lebih lanjut boleh layari http://www.screenoncancer.com/


akibat penyakit ini tubuh abah semakin kurus...perut dia terpaksa ditebuk untuk membolehkan tiub dimasukkan....abah tak boleh bergerak langsung dan selalu tak boleh tidur malam sebab sakit teramat sangat terutama di bahagian sendi lutut....nak pusing kiri ke kanan pun tak boleh...akibatnya meraunglah nanti....

Raya ni je dah dua kali abah masuk hspital....sehari sebelum raya dan pada hari raya ke-3....Doktor kata lepas ni dia akan operate..dan abah tak perlu lagi pakai tiub..maknanya boleh kencing seperti biasa.......Alhamdulillah..semoga semuanya berjalan lancar..tunggu doc col je la lepas ni nak bagi tarikh untuk pembedahan.......


Penunggu cilik....malam2 Orin tunggu tok abah...sampai tertidur ...kesian orin


fakta: difahamkan di Jepun dan China, merek mengamalkan minum teh untuk mengelakkan sakit jantung dan kanser........

4 comments:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

saya doa kan beliau sihat sentiasa

suzzsuzie said...

terima kasih atas doa saudara brutal solo...

armouris said...

info tentang kanser prostat di SIHAT SELALU - Kanser Prostat : Lelaki Jangan Malu

suzzsuzie said...

tq armouris...appreciate it

Related Posts with Thumbnails