sponsored by

Saturday, June 19, 2010

ABAH...DADDY...PAPA...ABUYA....BABA...HAPPY FATHER'S DAY

Abah dengan cucunya...my 8 years old sun...Ojeem

Ada orang panggil Apak, bapak, papa, daddy (anak2 aku panggil bapa mereka), buya asal abuya, baba (anak sedara panggil), ayah, ayahanda dan macam2 lagi gelaran..tapi aku panggil abah...cucu2 panggil tok abah....

Panggilan abah tu lagi mesra malah jiran2
kat kampung baik tua ke muda semua panggil bapa aku abah...orang yang lebih tua pun panggil abah gak.

Last week abah, mak dan adik2 aku datang berkunjung ke rumah...sebenarnya ada wedding...sempatla aku bersama abah...rindunya kt orang tua tu...

Aku memang rapat dengan abah...semua orang kata muka aku macam abah, anak abah dan paling best seumur hidup aku...belum pernah aku kena marah dengan abah...seingat aku cuma sekali je itupun pasal apa aku tak ingat...rasanya tak siap homework kot...masa tu aku masih tadika....


Aku tadika kat La Salle di Klang...jauh tu dari rumah..time tu dok Sg Udang...kenapa? sbb abah nak anak2 dia pandai cakap omputih...jauh pun jauhla...kalau boleh dia nak aku kahwin dengan omputih (serius ni...), dia pernah ckp kt aku.

Suratkhbar pun tak boleh baca suratkhbar melayu...abah mesti carik The Star ..surat khabar melayu dia suka baca Harakah aje..hehe..

Lagi perangai pelik abah, hari2 keje dia membaca dictionary....siap dengan pen highlight segala...pas tu dia boleh catit pulak yang mana verb, adjective, adverb..macam nk jadi cikgu pun ada...pelik2...

Abah memang rajin...dulu2 masa sekolah dia akan ambik dan hantar aku pergi sekolah...kawan2 aku pun dia buat macam tu...semua hal yg berkaitan sekolah abah akan buatkan untuk aku..fotostat..pos mengepos...jadi supir aku la masa tu...tak pernah sekalipun dia membebel...baiknya abah....
Bab makan pula, abah aku tak makan daging...alergik..seluruh keturunan dia tak makan daging...jangan nak tipu la kalau letak perisa pun dia boleh tau...nnti dia boleh muntah hijau (sila jangan baca klu geli)....suku sakat sebelah abah even adik beradik aku pun tak makan daging (rugi...)..nasib baik aku ngn mak makan daging....

Lagi...abah tak makan ikan air tawar...masak la mcamana sedap pun, takkan ada orang yang makan kt rumah aku tu...kecuali mak...so, kalau mak terasa nk makan dia kena beli ikan yang dh siap diperap semua then masak la...tapi jangan suruh aku basuh pinggan...aku akn muntah hijau (lg cerita geli)..ikut perangai abah...

Macam2 perangai abah yang membuatkan aku selalu merindui gelagat abah....sekarang abah dah balik kampung...tak sabar nak balik kampung raya nnti...

Semoga panjang umur abah....Happy Father's Day to you


ps: Happy Father's Day juga buat Mr Lee...bapa kepada anak2ku....
























4 comments:

aramis2177 said...

betui laa kak suzy...abah kak suzy mcm muka kak suzy..ni lah 1st time farah tgk muka dia.....tp betui kan...abah kita lah abah terbaik di dunia kannnnnn!!!!!!

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Memang patut kahwin mat saleh moon sokong

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts with Thumbnails