sponsored by

Friday, January 7, 2011

Penyelamat, Banjir Dan Bantuan Yang Tak kunjung Tiba

Waktu : 2.01 minit am

Aku bru je dapat mesej drp neighbour suruh datang tengok rumah.

`air dah naik 1 kaki lagi nak sampai paras tingkap'. tq mr neighbour yang menjadi pelapor paras air tak bergaji.

adik beradik dan mrhuby terus bergegas ke rumah...malam2 buta, bantuan tak ada...tak de sapa pun yang tolong....masuk hari ni dah 2 hari aku berkampung rumah mak. Herannya mana pergi wakil rakyat ke to penghulu semua? ke dorang tunggu orang suratkhabar, orang tv datang baru terhegeh-hegeh nak interframe?

Penyelamat langsungla tak nampak batang hidung...kepala otak aku kusut jap pikir barang-barang dalam rumah habis tenggelam...

hrmmmm....

7 comments:

Madey said...

erm..mungkin bantuan lambat tiba. harap bersabar...

MingMing said...

kat pasir mas ek dear? saya kat pengkalan chepa. umk. malam2 kitorg banjir jugak tapi paras lutut jelah.. harap sabar k..

aramis2177 said...

kak suzy, yg air naik tu umah korg ker umah mak kak suzy? mcm teruk je bunyi nye.......apa2 update kitaorg eh..sabar byk2 yer...take care n salams to all!

Arizakiah said...

Salam ziarah..
Suzie tinggal rumah kosong ke? Kat mana? Akak pun orang kelantan. Sekarang masih hujan...

suzzsuzie said...

@madey :dh brp hr dah ni, siap berkampung rumah mak, nasib baik kt sini x banjir
@mingming: paras lutut tu setakat baru mula naik dlm rumah je,
@farah: rmh ksuzy yg naik air, kita org pindah ke rmh mak..mlm td kul 1 pg abg g tgk rmh dh nk masuk paras dada...
@arazakiah: rmh kt psir mas, perumahan baru, developer x ckp rmah tu kws rendah...terputus hbgn lgsung ni

ardinihumaira said...

dah mula banjir skang ni.. budak2 nak g sekolah pun dah susah sebab banyaka ir bertakung kawasan sekolah kan..

Myfrin's story said...

Semoga suzie dan keluarga tabah menghadapi dugaan ini.....

Related Posts with Thumbnails