sponsored by

Monday, May 17, 2010

Dagu Berlapis Punya Cerita

Shading bermula dari telinga



Pagi semalam aku menonton program tv Rachel Ray.....di NTV 7 saluran ceria anda.......promote nampak....aku tak dapat apa2 pun...this is one of my fav tv program selain Martha Steward....kalau surirumah tu rasanya dua org celebriti ni tak payah dah nak diperkenalkan.....

Macam2 petua, resepi, tips2 yang boleh dikongsi bersama dalam rancangan ni ....


Tapi yang aku nak share kat sini pasal dagu berlapis....kalau badan gemuk tu bolehla kata simpanan lelemak bawah dagu.......tapi ada juga yang mengalami masalah yang sama walaupun badan mereka kurus dan selim melim.......


`I Can't Stand My Chin Anymore' semalam berkongsi tips2 supaya masalah `double chin' ini tidak nampak begitu ketara....ye la...bila dagu dh berlapis ni...nak ikat rambut ala2 `pony tail' ke..sepit belakang, sanggul semua tak lepas...nanti silap2 ternampak lelemak kt bawah dagu tu pulak...

Untuk itu...bolehlah anda (termasuk aku) amalkan :

1. Makan chewing Gum - aku rasa semua orang boleh beli....bukan mahal pun harga chewing gum...lepas makan buang la....jangan selit bawah meja kt pintu lif ke apa pulak.....ini tips daripada pakar ok...bukan suka2 hati aku...
2. Exercise / latihan - jelirkan lidah ke atas selalu (haaa betul tu..ye..ke atas..) pandai pun...boleh diamalkan bila-bila masa...tak kena bayar....cuma jangan buat depan orang sudahla.......

3. Solekan - yang ini biasa la..teknik shading yang mudah je.....gunakan bedak khas yang bewarna gelap...sapu dari telinga ke bawah bagi mendapatkan bentuk dagu yang diidamkan...amaran..jangan guna celak ke apa nnti orang ingat janggut pulak..........ops lupa..pas tu dagu tu kasi highlight sikit...dengan warna cerah ala2 shimmering gitu untuk menonjolkan bentuk dagu mu itu...




Itu saja yang boleh dikongsikan hari ini.........







No comments:

Related Posts with Thumbnails