sponsored by

Monday, April 19, 2010

Tips Bagi Wanita Keluar Malam...Awas ya...

Keluar malam bersendirian atas alasan apa sekalipun....memang tersangatlah membahayakan bagi seorang bergelar wanita....

Samada anda keluar bekerja..atas tujuan sosial...atau sekadar keluar untuk ke kedai...kemungkinan anda diragut, dirogol, diculik atau mungkin lebih dasyat lagi dibunuh tetap anda. Mungkin bukan sekarang tetapi langkah-langkah persediaan menghadapi kemungkinan diserang itu tetap ada.

Apatah lagi anda mungkin tidak tahu bahawa anda diperhatikan...anda melakukan rutin yang sama setiap hari dan merasakan diri sudah begitu selamat kerana selama ini anda okey okey saja....

Saya rasa beruntung sangat pagi ini bila berkesempatan menonton MHI dengan topik yang sangat menarik yang rasanya perlu dikongsi bersama anda di luar sana. Lebih seronok menonton pagi tadi bila tetamu jemputan adalah sdra Kamal Affendi, penganalisis jenayah yang sangat la popular akhir2 ni...


Tips yang ingin saya ingin kongsi ini memang ada yang agak kelakar tapi memang logik dan masuk akal la diamalkan oleh semua wanita...bukan wanita pun boleh jugak la...(nnti ada yang kecik hati pulak).

Antara Tips yang boleh diamalkan adalah:

  • Break the profile (samarkan personaliti)... eg : kalau keluar kerja di waktu malam atau awal pagi lebih seeloknya jgn la nampakkan yang anda tu seorang wanita...tak payah pakai kasut tumit tinggi (esp penunggang motosikal). Ini mengelakkan mangsa mudah dikenali
  • Kalau pakai tudung, masukkan tudung dalam jaket ke...sweater ke...supaya pemangsa tak tahu yang anda seorang wanita

  • Cuba berbual2 menggunakan handphone...berbuallah dgn seseorang ataupun sekadar berlakon (nampak macam tak betul pun x kisahla) ...klu boleh kuatkan nada suara anda okey?
  • Duit syiling jangan lupa bawak..simpan la dalam poket ke dompet...senang bila kredit abis
  • bla shoping tengah malam...biasala pompuan...dapat shoping kt uptown pun jadi.......jangan keluarkan dompet anda...klu boleh letakkan duit secara berasingan dalam poket yang berasingan
  • lighter...banyak pun tak per...kt dlm handbag ...dalam kasut..dalam poket....senag bila kena culik pas tu kena buang dalam hutan..tak le bergelap...he..he
  • penyembur serangga/nyamuk kt dalam beg (kalau beg besar la...hobo style konon)...penyembur lada tu kecik sgt....kalau ada org dtg dekat boleh serus sembur
  • alarm kereta di tangan....guna yg bunyi pelik2 sikit...biar senang tarik perhatian kalau anda didekati org tak dikenali
  • bau2an yg busuk (sejenis alat bau kentut)....ada jual kt pudu plaza..ha...klu kena serang sembur je....mau tak lari lintang pukang orang tu....ini bau power punya...klu pakai minyak wangi org dtg dekat kita
  • pakai rambut palsu ala2 org gila....bila memandu...anda confirm tak didekati
  • ketawa sorang2...klu dok dalam lif....biar org pikir anda gila tak pe
  • pakai gigi palsu yang bertaring....ha..ha..confirm org ingt anda zombie
  • klau dah tak tau sangat nak buat apa...cuba korek hidung....biar org ingat anda pengotor dan takde siapa nak rogol anda pun


Memang tips yang diberikan ini kadangkala nampak cam tak logik dan kelakar tapi cubalah anda praktikkan...serius ni.........


1 comment:

qriestiena said...

hahaaah...kelakar la..tapi memang kena ikut pun tips ni...

Related Posts with Thumbnails